Direktlänk till inlägg 6 mars 2007

Gamla brev utan frimärken

Av Writers Edge - 6 mars 2007 15:34

Eftersom det i sportens värld nu mera blir mer och mer skandaler, mer komma-ut-ur-garderoben-innan-vi-spelar-sm-i-landhockey-på-din-gräsmatta-status, så tänkte jag enbart hylla pingisklubben "Brobyggardax" med att publicera deras informationsrika nyhetsbrev. (Bör tillägas att jag möjligtvis kan vara med i klubben) År 2014 (Någonstans på Alcatraz)- Dagens match var bra. Tobbe "Nätet" Georgsson dök aldrig upp, och det till vår besvikelse. Nu har han varit borta två omgångar och tyvärr så tappar han hastigt i rankingen. Krister "Hela bordet" Gunnarsson kom inte heller. Vi antar att han har fått pingisarm eller bara funderar ut någon bra serve, men tyvärr så sjunker även han på rankinglistan. Det står nu klart efter en rapport i aftonbladet, att Brobyggardax Pingisklubb rankas som en av världens främsta. Beslutet är taget i största demokratiska enighet. Särkilt stort var stödet i Bolivia så vi ger ett stort tack för allt stöd och ett grandiost jävla vykort inspiration därifrån. En för alla, alla för enSpela pingis. / Gummit15:04 Varberg fästning - "Nätet" var borta under luchspelet. Styrelsen vet inte vad som ska ske med honom än. Hans bortvaro vittnar om en låg respekt för spelet men förmodligen kommer han att få fortsätta efter en kort avstängning. När vi frågade om hans bortvaro försvarade han sig med att säga och jag citerar: "Med mitt nya rack och nya bollar blir det andra bullar. Bollarna går snabbare och om ni trodde att jag smashade innnan ska ni få se nu!" Mmm... Ett kaxigt uttalande från en kaxig man med bristande realitet. Nyss inkommet: Krister hälsar att med de nya bollarna (som för övrigt är mindre och som både är smörjda med vaselin och tigerbalsam ) har han en mycket större yta att spela på. Snacka om att verkligen kunna använda hela bordet!Om det är någon som läser detta är ni välkomna till BP:s lokaler klockan tre för att bevittna ännu ett seriespel. Over and out Sincerely yours / The Ripper Kanske någongång under 1600-talet - Krister, vår naturliga backhand, har ådragit sig en skada genom denna hårda, grymma sport som kallas pingis. Igår klagade han på svåra smärtor i rygg och pingishandled. Vi i klubben trodde att han valde att säga detta för att komma in som en klockren outsider i seriespelet och därpå sänka kraven på sig själv. Slutsats alltså: Vi trodde att det var ett fall av pingisutbrändhet, en grym åkomma som cirkulerat i europa de senaste åren. Det hela blev inte bättre av att Danne "Gummiarm" Börjesson vräkte in sina kanoner en efter en i avgörandet av matcherna. Varje gång krister var nära ett avgörande drämde "gummit" till och krossade Kristers förväntningar till att bli BP:s krönte mästare. Även "uppskärarn" låg bra till och skruvade till det gång efter gång. Tobbe skolkade från klubbträningen och det diskuteras nu i styrelsen om han ska få vara ordinarie efter denna skymf mot inte bara sin klubb utan även rack och vänner. "Uppskärarn" och Krister hade ett snabbt möte om detta och kom fram till följande: "Pingis är ingen sport, det är en livsstil".I dag klockan tolv drar det i gång i BP:s lokaler med ett snabbt lunch-seriespel mellan "Nätet", "The ripper" och "Gummit". Våra böner går ut till krister som idag går i svåra smärtor och har lyckats med bedriften att få fenomenet Herpes för nittonde gången. Krya på dig. / Styrelsen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Writers Edge - 27 augusti 2007 13:24

Flyter bort.Krålar sig bort från himlen.Det blir blått, och ljust.För i detta nu seglar de bort, molnen, med annan destination. Det är vackert nu, och jag känner ingen oro alls. Jag skulle kunna sitta här hela livet endast för att suga in ljuvligt ak...

Av Writers Edge - 15 juli 2007 18:48

  Writers Edge har numera bytt namn till Everett Parker.   Everett Parker lirar live i P4 på tisdag den 17 juli klockan 09:30 lyssna här då: http://www.sr.se/sjuharad   Han spelar även live på Sjuhäradsfestivalen den 28 juli. Info: www.sjuharadsfe...

Av Writers Edge - 23 maj 2007 15:41

Det är vad som upptar allting nu. Det är därför jag inte skrivit så mycket här tyvärr. Men allt är suveränt. Spelningarna rullar in, en skiva ska spelas in i sommar och jag är fullständigt tokkär i en flicka från Västerås.   Kolla gärna in musiken p...

Av Writers Edge - 14 maj 2007 15:54

Insangel16.30 - 17.00 Om: Klassisk metal med influenser av allt det goda.   Writers Edge 17.30 - 18.00 Om: Monotona texthistorier slungas stillsamt ut i en ljudlig självbiografi.   Ginger Trees18.30 - 19.00 Om: 60/70-tals influerad bluesrock med myck...

Av Writers Edge - 14 maj 2007 08:50

Den där blicken sänkte min gard. När han såg på mig när jag korsade skolgården. Plötsligt ramlade mina ögonlock ner, min panna rynkade sig i ett försök att hålla mitt huvud alert. Överöst av ord om att min existens var överflödig och menlös. Jag förl...

Ovido - Quiz & Flashcards