Direktlänk till inlägg 22 mars 2007

Virila koffein-ombyggnationer

Av Writers Edge - 22 mars 2007 08:04

Himlen skiftade färg få gånger under onsdagens timmar. Det är något speciellt när växter får färg och människor tar av sig sina kläder. Killarna som satt på Waynes Coffee såg som vanligt självsäkra, virila och för mycket för sitt eget bästa flörtiga ut när jag traskade stan igenom från eftermiddagens träning. De två damerna mittemot dem såg måttligt roade ut av de tre männen som ännu en gång sökte veckokärlek. De brukar sitta där, sukta efter törstande kvinnor och närheten de drömmer om på nätterna. Ja, kärlek. Ingen lätt historia alltid. Det byggs om överallt i staden. Parkeringsplatser renoveras, valgravsväggen i viskan rivs för uppstyltning och nya promenadstråk putsas fram längs gatorna i Borås. Gågatan känns lugn när jag valsar fram men jag tycks inte bara höra arga snoriga ungglin från BR Leksaker i färd med att förhandla om ett paket lego med min tappert kämpande mor. Nog skramlade det plastbitar i kassen när de senare gick förbi mig på Stora Brogatan – där bygger de också om. I kommunen skulle de väl hävda att det var snuskigt jävla nyskapande och att Borås är klockrent bäst i världen, som med allt annat som händer här i staden. Pinnochiostatyn på nio upphöjande meter kommer att synas. Frågan är om näsan kommer att bli lika lång? Jag funderade på vem snubben med hästsvansen, spegelbrillorna och svart klädsel var utanför Kulturhuset vid lunch. Han gick iskallt lugnt i sin välprydda mustasch. Bar en konstnärshatt, svart såklart, och hade någonting utöver vad den vanliga tråksvenska människan innehar bakom de där solglasögonen. Han hade en läcker och oantastlig närvaro i sin gång ner mot city. H tippade honom som seriemördare, jag var beredd att hålla med. Jag tippade själv i eftermiddags att de mastodontkåta flörtpojkarna på Waynes Coffee mycket väl skulle kunna tillhöra samma yrkesgrupp. Deras hårfrisörsloggor på företagsskjortorna bevisade motsatsen, men också den påtagliga finstiltheten. Undra hur det gick med deras kärlekshistoria. Nåväl. Gott kaffe fick de i alla fall. Writers Edge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Writers Edge - 27 augusti 2007 13:24

Flyter bort.Krålar sig bort från himlen.Det blir blått, och ljust.För i detta nu seglar de bort, molnen, med annan destination. Det är vackert nu, och jag känner ingen oro alls. Jag skulle kunna sitta här hela livet endast för att suga in ljuvligt ak...

Av Writers Edge - 15 juli 2007 18:48

  Writers Edge har numera bytt namn till Everett Parker.   Everett Parker lirar live i P4 på tisdag den 17 juli klockan 09:30 lyssna här då: http://www.sr.se/sjuharad   Han spelar även live på Sjuhäradsfestivalen den 28 juli. Info: www.sjuharadsfe...

Av Writers Edge - 23 maj 2007 15:41

Det är vad som upptar allting nu. Det är därför jag inte skrivit så mycket här tyvärr. Men allt är suveränt. Spelningarna rullar in, en skiva ska spelas in i sommar och jag är fullständigt tokkär i en flicka från Västerås.   Kolla gärna in musiken p...

Av Writers Edge - 14 maj 2007 15:54

Insangel16.30 - 17.00 Om: Klassisk metal med influenser av allt det goda.   Writers Edge 17.30 - 18.00 Om: Monotona texthistorier slungas stillsamt ut i en ljudlig självbiografi.   Ginger Trees18.30 - 19.00 Om: 60/70-tals influerad bluesrock med myck...

Av Writers Edge - 14 maj 2007 08:50

Den där blicken sänkte min gard. När han såg på mig när jag korsade skolgården. Plötsligt ramlade mina ögonlock ner, min panna rynkade sig i ett försök att hålla mitt huvud alert. Överöst av ord om att min existens var överflödig och menlös. Jag förl...

Ovido - Quiz & Flashcards