Alla inlägg den 10 april 2007

Av Writers Edge - 10 april 2007 20:31

Han har alltid figurerat som någon slags osynlig fadersgestalt under uppväxten, med starka budskap och påverkande musik och texter.1973 släpper Bruce Springsteen det grandiost jävla lysande albumet Greetings From Asbury Park. Mitt intresse för film blev uppmärksammat, även det tidigt i livet. En av de första av dessa var Filmen Blåsningen med Robert Redford och Paul Newman i två huvudroller. Filmen älskade jag då, nu avgudar jag den kanske som mest - efter att ha sett den mer än 30 gånger. Så dagen till ära för dessa 73:or.Kvällen kommer att genomsyra de ovanstående tillbakablickarna tillsammans med en stor dunderportion chokladpudding.

Av Writers Edge - 10 april 2007 11:15

Så resan känns i nerver och hjärta redan nu.

Av Writers Edge - 10 april 2007 07:47

Tonerna från den country-osande skönhetsmaskinen Sleeping Beauty väcker mig. Något senare The Band. Regnet duggar stillsamt vackert utanför, smattrar lite lätt mot fönsterkarmen och en ny vecka är i rullning igen.Depressive Art spelar nu under fredag kväll den 13 april på Trägår'n i Borås. Ett riktigt bra band med lysande framtidsutsikter. Plus att jag och H tillsammans med en drös andra knösar och gummor tänker besöka det härliga spektaklet. Får se om den vackra damen som får mig att ramla omkull och smälta som en istapp dyker upp också. Ibland finns det människor som får allt att stanna upp. Får se om jag kan få loss en spegeleffekt där. Resan fortsätter, med stor nyfikenhet. Semestern tar vid om exakt 2 månader och en road trip kommer att ta vid. Just nu ser det ut att bli Malmö och Köpenhamn som första anhalter och vägstopp. Sen får vi se. Kanske ner längs tysklands vidder. Genom österrikes bergssluttningar. Förbi Paris. En sväng i Genova. Stanna ett tag i ett oupptäckt Portugal. Ett glas vin i Spanien. Sen hem. Jag, gitarren och ett knyte med kläder, på väg.

Ovido - Quiz & Flashcards