Alla inlägg den 17 april 2007

Av Writers Edge - 17 april 2007 08:34

Längs coffee shops och vägar kommer vi dra med doften av poesi och livsglädje.Helt enkelt med en spröd äkthet och ärlighet i hennes sånger flyter livet förbi samtidigt som jag fläker upp mitt förflutna på köksbordet. Klockan slår 04:35 och jag har varit vaken några minuter. Tar mig ett glas juice och en smörgås och en snus som topp. Lägger mig med tonerna i lurarna igen och kan inte förstå hur det här livet hittar sina kryphål av livsglädje bland de komplicerade molnen. Har inte riktigt kunnat känna efter innan men det hände något i morse som fick mig att reagera. Jag kände någonting. Dagen ligger fri, jag är luspank och jag tycker bara att hela det var fullständigt underbart.

   Nu får jag göra saker FÖR att jag vill, inte för att jag KAN. Ibland glömmer jag av det på grund av de där siffrorna som plussas på kontot den 27:e varje månad. Jag ska inte skylla ifrån mig på något som jag själv gör egentligen, men de siffrorna får en att bli bekväm och hypnotiserad. Såpass att man lever efter hur mycket siffror som finns kvar, bygger sin tillvaro kring det och jag hatar det. Slutet av månaden har oftast känts riktigt bra, och på riktigt. Nu förstår jag plötsligt varför.



Hon som fick mig att känna:
http://www.myspace.com/allisonbarkley8 

Ovido - Quiz & Flashcards