Direktlänk till inlägg 2 april 2007

2002

Av Writers Edge - 2 april 2007 09:42

Suckande men samtidigt med en tunn lättnad insöp jag luften från den adress jag för drygt fyra år sedan besökte i all kroppsligt pirr och omsvall. Vilken tid egentligen. Känslan av att vara nykär, en vinter som var på väg mot sitt slut och en vändning i livet som visade på att jag skulle vara lycklig för varje dag framöver resten av mitt liv. Jag önskar att det vore så enkelt. Det är nu samma tid. Sommaren är på väg in och den senaste veckan har genomgått tre årstider känns det som. Jag traskar framåt. Känner att den där pirrkänslan var alldeles för längesedan att ommåla mig med. Det är nästan att jag är värd den upplevelsen efter allt som skett under 2006 men såna tankar får gå bort. Inget att bestämma över.Jag tar mig en kopp gott kaffe. Smakar på luften en gång till. Den är utsökt idag. Det är som att temperatur och ljus kan få alla människor jag ser att bli väldigt vackra. Jag gillar att se folk som är lyckliga, som tar vara på tiden med de som de tycker om. När jag strosade ner genom Stadsparken i lördags ville jag krama om varenda människa i närheten av mig. Jag tog mig en djup klunk öl och skrev en låt istället, blickade ut över en vattensänkt Viskan och andades, smakade, njöt. För hur bra den känslan för drygt fyra år sedan var. Med pirret i kroppen och en vision om ett underbart liv framöver så är den här känslan minst lika bra fast på ett annat sätt. Jag saknar pirret naturligtvis. Den känslan var så bra att jag befarar att inte känna den igen. Men det som gör det minst lika härligt är att jag har allt att se fram emot och jag kan göra precis vad jag vill med mitt liv.

 
 
Sanna

Sanna

3 april 2007 20:10

Men hallå din gamla man!
Jag visste inte att du fanns här??
Nu har jag massor att läsa!!
Kram

http://www.sannalivsnjutaren.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Writers Edge - 27 augusti 2007 13:24

Flyter bort.Krålar sig bort från himlen.Det blir blått, och ljust.För i detta nu seglar de bort, molnen, med annan destination. Det är vackert nu, och jag känner ingen oro alls. Jag skulle kunna sitta här hela livet endast för att suga in ljuvligt ak...

Av Writers Edge - 15 juli 2007 18:48

  Writers Edge har numera bytt namn till Everett Parker.   Everett Parker lirar live i P4 på tisdag den 17 juli klockan 09:30 lyssna här då: http://www.sr.se/sjuharad   Han spelar även live på Sjuhäradsfestivalen den 28 juli. Info: www.sjuharadsfe...

Av Writers Edge - 23 maj 2007 15:41

Det är vad som upptar allting nu. Det är därför jag inte skrivit så mycket här tyvärr. Men allt är suveränt. Spelningarna rullar in, en skiva ska spelas in i sommar och jag är fullständigt tokkär i en flicka från Västerås.   Kolla gärna in musiken p...

Av Writers Edge - 14 maj 2007 15:54

Insangel16.30 - 17.00 Om: Klassisk metal med influenser av allt det goda.   Writers Edge 17.30 - 18.00 Om: Monotona texthistorier slungas stillsamt ut i en ljudlig självbiografi.   Ginger Trees18.30 - 19.00 Om: 60/70-tals influerad bluesrock med myck...

Av Writers Edge - 14 maj 2007 08:50

Den där blicken sänkte min gard. När han såg på mig när jag korsade skolgården. Plötsligt ramlade mina ögonlock ner, min panna rynkade sig i ett försök att hålla mitt huvud alert. Överöst av ord om att min existens var överflödig och menlös. Jag förl...

Ovido - Quiz & Flashcards