Direktlänk till inlägg 23 april 2007

Dött inre, liv att fånga

Av Writers Edge - 23 april 2007 21:14


Huset väckte oro direkt. Jag hade ingen relation till det och känslan steg över mig som en stor grå betongmur. Överskuggad traskade jag vidare mot den strimma av ljus som likt starka vattendrag flöt längre bort från mig i jakten från den mörka figur som jag fruktade för den yrselframkallning den åstadkom. Allt på två ynka sekunder, eller nåt sånt. Jag räknade aldrig efter. De flesta gör nog inte det när rädslan och den där krampande känslan av obehag drar sig inpå, sätter kroppen ur spel och dansar med nerverna. När tankebanorna bantas ner till en fundering om, vad är det som sker här, egentligen? Jag springer snabbare efter att först ha gått raskt för att stegvis börjat jogga från skrämmseln. Det är samma känsla. Kommer ingenvart. Ingenstans att ta vägen. Dömd att möta mörkret.
Jag vänder om.
Ger mig iväg, mot den gråa vägg som nu tonat sig svart och springer allt snabbare. Benen krampar, armarna flaxar okontrollerat och min blick fokuseras på en liten liten liten punkt där på väggen. Tjugo meter kvar och jag tar i så att jag tillslut knappt kan andas. Jag ville springa igenom väggen. Jag ville klättra upp på den. Jag ville möta mig själv. Jag vann mot mina tankar som gav skugga åt solen i formen av en vägg. Det som krävdes, var att ställa sig precis intill och gå in för att den skulle falla ner och krossa mig med tanken: Ingenting ska få bita på mig längre.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Writers Edge - 27 augusti 2007 13:24

Flyter bort.Krålar sig bort från himlen.Det blir blått, och ljust.För i detta nu seglar de bort, molnen, med annan destination. Det är vackert nu, och jag känner ingen oro alls. Jag skulle kunna sitta här hela livet endast för att suga in ljuvligt ak...

Av Writers Edge - 15 juli 2007 18:48

  Writers Edge har numera bytt namn till Everett Parker.   Everett Parker lirar live i P4 på tisdag den 17 juli klockan 09:30 lyssna här då: http://www.sr.se/sjuharad   Han spelar även live på Sjuhäradsfestivalen den 28 juli. Info: www.sjuharadsfe...

Av Writers Edge - 23 maj 2007 15:41

Det är vad som upptar allting nu. Det är därför jag inte skrivit så mycket här tyvärr. Men allt är suveränt. Spelningarna rullar in, en skiva ska spelas in i sommar och jag är fullständigt tokkär i en flicka från Västerås.   Kolla gärna in musiken p...

Av Writers Edge - 14 maj 2007 15:54

Insangel16.30 - 17.00 Om: Klassisk metal med influenser av allt det goda.   Writers Edge 17.30 - 18.00 Om: Monotona texthistorier slungas stillsamt ut i en ljudlig självbiografi.   Ginger Trees18.30 - 19.00 Om: 60/70-tals influerad bluesrock med myck...

Av Writers Edge - 14 maj 2007 08:50

Den där blicken sänkte min gard. När han såg på mig när jag korsade skolgården. Plötsligt ramlade mina ögonlock ner, min panna rynkade sig i ett försök att hålla mitt huvud alert. Överöst av ord om att min existens var överflödig och menlös. Jag förl...

Ovido - Quiz & Flashcards