Direktlänk till inlägg 27 april 2007

värme tar mig till sånger

Av Writers Edge - 27 april 2007 12:46


Okej. Here it is.
Tillståndet för en sliten folkpoet är som vi brukar säga, grandios. Skriverierna och musiken ångas som de flärdtillsatser de innehar och samtidigt skiner sommarhettans strålar in i folks medvetande. Människor jag ser har en annan blick, andra kläder och ett annat självförtroende. Nu börjar det, på riktigt, brukar jag säga och jag vet att jag har en poäng med det uttrycket. Väder påverkar skaparkraft helt enkelt. På olika sätt. Under höst- och vintertid nalkas det destruktiva sånger om livet hårda bana medan våren och sommaren lockar till något ljusare historier - även om jag så sent som för två dagar sedan skrev iväg en sång om mitt gamla förhållande och den mörka väg det tog på och efter slutet. Fast det är klart. Det är ju en positiv historia idag efter allt. Man behöver tillåta sig själv att må dåligt ibland för att reflekta över det som hänt och händer i livet. Det är det bästa sättet att komma undan de dåliga tankarna. Att bryta ner sig själv med dem och sedan bygga upp sig själv igen. Det är en lärdom, till skillnad från att bara rusa in i något annat som för stunden "känns tryggt".


* Spelning under Cancergalan på Åhaga i Borås den 15 maj nästa avgång. Sedan bär det av mot europa för skriverier och spelande för att sedan komma tillbaka oh spela på Sjuhäradsfestivalen i Ulricehamn den 28 juli.

* Vill ni lyssna på några slitna hemmainspelningar i väntan på den kommande studio-ep'n så finns de här!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Writers Edge - 27 augusti 2007 13:24

Flyter bort.Krålar sig bort från himlen.Det blir blått, och ljust.För i detta nu seglar de bort, molnen, med annan destination. Det är vackert nu, och jag känner ingen oro alls. Jag skulle kunna sitta här hela livet endast för att suga in ljuvligt ak...

Av Writers Edge - 15 juli 2007 18:48

  Writers Edge har numera bytt namn till Everett Parker.   Everett Parker lirar live i P4 på tisdag den 17 juli klockan 09:30 lyssna här då: http://www.sr.se/sjuharad   Han spelar även live på Sjuhäradsfestivalen den 28 juli. Info: www.sjuharadsfe...

Av Writers Edge - 23 maj 2007 15:41

Det är vad som upptar allting nu. Det är därför jag inte skrivit så mycket här tyvärr. Men allt är suveränt. Spelningarna rullar in, en skiva ska spelas in i sommar och jag är fullständigt tokkär i en flicka från Västerås.   Kolla gärna in musiken p...

Av Writers Edge - 14 maj 2007 15:54

Insangel16.30 - 17.00 Om: Klassisk metal med influenser av allt det goda.   Writers Edge 17.30 - 18.00 Om: Monotona texthistorier slungas stillsamt ut i en ljudlig självbiografi.   Ginger Trees18.30 - 19.00 Om: 60/70-tals influerad bluesrock med myck...

Av Writers Edge - 14 maj 2007 08:50

Den där blicken sänkte min gard. När han såg på mig när jag korsade skolgården. Plötsligt ramlade mina ögonlock ner, min panna rynkade sig i ett försök att hålla mitt huvud alert. Överöst av ord om att min existens var överflödig och menlös. Jag förl...

Ovido - Quiz & Flashcards